Retur och reklamation

Brevbäraren

Retur

Köp utan risk: Hos Louis kan du helt enkelt skicka tillbaka beställda varor du inte gillar och få tillbaka pengarna.

För att vi ska kunna betala portot för dina returnerade varor, måste du skapa en QR-kod eller en returetikett i returportalen som DHL tillhandahåller. Scanna QR-koden med din smartphone på ett paketutlämningsställe. Alternativt kan du skriva ut en returetikett och klistra fast den på ditt paket.

Retur i en filial

Du kan också lämna tillbaka produkter som beställts per postorder i varje Louis-filial (utom i Louis-filialerna i Schweiz). Eftersom våra anställda där inte alltid kan se om du redan har betalat för denna produkt kan de inte utfärda något tillgodohavande för varor som levereras per postorder. Våra anställda i filialen tar gärna emot dina varor och vidarebefordrar dem till fraktavdelningen i Hamburg för kontroll och i förekommande fall för en efterföljande kreditering.

Frivillig 2-års returrätt

Utöver din lagstadgade ångerrätt inom 14 dagar (se de allmänna affärsvillkoren) erbjuder vi dig frivilligt två års returrätt för många produkter. Om du av någon anledning inte gillar en produkt, tar vi tillbaka den inom 2 år och återbetalar inköpspriset omedelbart. Den enda förutsättningen: Varan måste vara oanvänd – alltså ny – och oskadad. Om det aktuella försäljningspriset för produkten är lägre kommer vi att återbetala detta lägre belopp.

Skicka tillbaka produkten till oss tillsammans med ditt inköpsbevis. Skicka produkten helst i originalförpackningen och se till att den inte kan skadas under transporten.

Undantagna från den frivilliga returrätten: Trycksaker, bild- och ljudenheter samt mat.

Retur av farligt gods 

Alla produkter som innehåller brandfarliga, tryckkänsliga, frätande, miljöfarliga eller på annat sätt farliga ämnen måste märkas som farligt gods.

Transportrisken är högre för farligt gods än för andra produkter. För att minimera transportrisken tillsammans med oss ber vi dig att följa följande riktlinjer:

a) Använd om möjligt, Louis originalförpackning för att returnera produkten. Den har rätt format för märkning och förpackning. Om originalförpackningen inte kan användas, vänligen använd en ny transportförpackning. För produkter som innehåller batterier (särskilt litiumhaltiga batterier), se till att förpackningen är stark och stabil.

Undvik att produkten rör sig fram och tillbaka i förpackningen eller att den slås på av misstag. Stäng alla behållare som är trycksatta eller fyllda med vätskor eller andra ämnen som kan läcka. Placera om möjligt produkten stående i förpackningen. Eventuellt oundvikligt fritt utrymme i förpackningen måste fyllas med fyllnadsmaterial.

b) Du kan skapa och skriva ut en returetikett med vår destinationsadress här i onlinebutiken.

c) Vänligen bifoga även den föreskrivna märkningen för farligt gods till paketet (gäller inte litiumbatterier). Dessa har sin egen symbol. Se punkt d). Symbolen informerar transportören om att han transporterar "farligt gods i begränsad mängd". Du kan ladda ner skylten från PDF-filen här och skriva ut den. Vid utskrift, se till att skylten har en minsta storlek på 10 cm x 10 cm.

d) Viktigt! Gäller endast för leverans av litiumhaltiga batterier: Här kan du ladda ner och skriva ut varningsskylten från en PDF-fil. Välj lämplig symbol och fäst den på utsidan av paketet så att den syns tydligt. Symbolen informerar transportören om att han transporterar ett litiumbatteri.

Vänligen observera! Returnera inte litiumbatterier till oss om höljet är öppet, deformerat, skadat eller synligt uppblåst. Detsamma gäller om vätska eller gas läcker. I dessa fall eller om du är osäker, vänligen kontakta oss innan du returnerar produkten. Louis kundtjänst hjälper gärna till: Telefon 0049-40-734 193 811 eller kundendienst@louis.de

Alternativt kan du lämna in det berörda batteriet till en Louis-butik och låta oss inspektera det.

Ytterligare länder

Frankera dina returnerade varor i tillräcklig omfattning. Vi kan endast ta emot betalda paketförsändelser.

Vår adress:
Detlev Louis 
Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Warenretoure
21027 Hamburg
GERMANY


Reklamation

Har du fått en felaktig eller till och med defekt produkt från oss? Här finns all information för att reklamera.

Hos Louis kontrolleras alla produkter omsorgsfullt före leveransen. Ändå kan det i enskilda fall hända att du får fel eller en felaktig vara. Naturligtvis kan du returnera en sådan produkt eller reklamera. Därvid spelar det ingen roll om du har köpt den i en Louis-filial eller via postorder.

Reklamation vid postorder

För att kunna handlägga din reklamation snabbt behöver vi produkten det gäller och inköpsbeviset (eller en kopia av det) från dig. Hur du bäst går tillväga vid retur av varor, förklarar vi för dig under punkten Retur.

Transportskador

Kontrollera varje paketförsändelse med avseende på skador i paketdistributörens närvaro. Om paketet är skadat eller uppenbarligen reparerat med transportörens självhäftande tejp, rapportera skadan till paketdistributören omedelbart och låt denne bekräfta din reklamation skriftligen. Om du är osäker, vägra att ta emot paketet och kontakta oss. Vi skickar ersättning till dig så snart som möjligt.

Reklamation i en filial

För att kunna handlägga din reklamation snabbt behöver vi produkten det gäller och inköpsbeviset (eller en kopia av det) från dig. Du kan också lämna tillbaka produkter som beställts per postorder i varje Louis-filial (utom i Louis-filialerna i Schweiz). Eftersom våra anställda där inte alltid kan se om du redan har betalat för denna produkt kan de inte utfärda något tillgodohavande för varor som levereras per postorder. Våra anställda i filialen tar gärna emot dina varor och vidarebefordrar dem till fraktavdelningen i Hamburg för kontroll och i förekommande fall för en efterföljande kreditering.

Reparationsuppdrag

Om en produkt som köpts av oss skadas under användning är det ofta möjligt att få den reparerad till förmånliga villkor hos oss eller genom tillverkaren.

Innan du skickar in produkten, kontakta oss och beskriv skadan kortfattat (helst direkt med en bild via e-post). Vi kommer då att klargöra med dig i förväg om och hur vi kan hjälpa dig. Naturligtvis kommer vi att informera dig om priset innan reparationen påbörjas. Produkterna måste vara rena när du skickar in dem för reparation – tack.

Kontakt

Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Kundendienst
21027 Hamburg
Tel. +49 40 734 193 60
E-post: kundendienst@louis.se

Naturligtvis kan du även vända dig till oss via Kontakt.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar