LouisCard – allmänna villkor
1. Tre års garanti:
Om LouisCard-innehavaren visar upp sitt LouisCard vid köp av varor i en Louis-butik eller anger sitt kundnummer vid beställning i webbutiken och därmed identifieras av oss som innehavare av LouisCard, lämnar vi 3 års garanti på de varor som ingår i detta inköp. De enda undantagen är batterier, skor och stövlar. Garantigivare är Detlev Louis Motorradvertriebs-GmbH, Rungedamm 35, 21035 Hamburg. Följande regler gäller för garantin:
- Nya produkter och deras komponenter som uppvisar fabrikationsfel och/eller materialfel inom 3 år från inköpstillfället ersätts av Louis med en ny produkt av samma kvalitet eller repareras kostnadsfritt efter eget gottfinnande.
- Denna garanti gäller inte om felet beror på icke fackmässig hantering, felaktig montering av produkten och/eller underlåtenhet att beakta bruksanvisningen. LouisCard-användaren utövar sin garantirätt genom att antingen returnera den berörda produkten till en Louis-filial eller genom att skicka den per post till Louis, Customer Service, 21027 Hamburg. För att vi ska kunna betala portokostnaden för ett paket kan LouisCard-användaren skapa en DHL-returetikett under Returer.
- Om reparation eller byte inte är möjligt av ekonomiska eller andra skäl får LouisCard-användaren tillbaka inköpspriset. Beslutet om förekomsten av ekonomiska eller andra skäl som omöjliggör reparation eller utbyte fattas av Louis efter eget gottfinnande. Louis har fullgjort sin avtalsenliga skyldighet genom att återbetala inköpspriset.
- Garantitiden börjar inte om vid byte eller reparation. De lagstadgade garantianspråken påverkas inte av detta.
- Köpebeviset gäller som garantibevis. Den 3-åriga garantin börjar gälla den dag då fakturan utfärdas och upphör efter 3 år. Den kan inte överlåtas.
- I den mån Louis byter ut varor eller återbetalar inköpspriset inom ramen för garantin, är det redan idag överenskommet att äganderätten till de varor som ska bytas ut / krediteras ömsesidigt ska övergå från LouisCard-användaren till Louis eller vice versa vid den tidpunkt då Louis får tillbaka varorna från LouisCard-användaren eller den senare får utbytesleveransen eller återbetalningen av inköpspriset från Louis.
2. Pristävlingar:
Louis anordnar regelbundet pristävlingar där deltagande i regel förutsätter att deltagaren är LouisCard-innehavare vid tidpunkten för utlottningen och har använt kortet minst en gång för inköp i en Louis-butik eller i webbutiken under tävlingsperioden.
3. Partner till LouisCard:
Syftet med LouisCard är att erbjuda innehavaren största möjliga mervärde, alltså förmåner, utöver de tjänster som tillhandahålls av vårt företag. För detta ändamål ingår vi också samarbeten med effektiva partnerföretag. I vår onlinebutik tillhandahåller vi detaljerad information om dessa partner och deras tjänster. I den mån våra partnerföretags beviljande av de förmåner som erbjuds innehavaren av LouisCard gör det nödvändigt för oss att efter vår granskning vidarebefordra namn och adress på innehavaren av LouisCard till respektive partnerföretag, förklarar innehavaren av LouisCard sitt samtycke till detta i samband med ansökan om registrering och utfärdande av LouisCard och/eller första användning av LouisCard. Dessa uppgifter får dock endast användas av vårt partnerföretag för de respektive förmåner som erbjuds innehavaren av LouisCard och endast i samband med LouisCard; vi kommer att informera våra partnerföretag om detta. Alla tjänster som tillhandahålls av LouisCards partnerföretag är frivilliga tjänster från vår sida, som inte innebär några rättsliga anspråk mot oss. Om dessa tjänster är föremål för särskilda villkor eller begränsningar kommer vi att informera kunden om detta i den utsträckning det är nödvändigt.
4. Spärrning av LouisCard:
Om det finns goda skäl, till exempel missbruk av LouisCard, kan vi när som helst kräva att innehavaren av LouisCard överlämnar det. Vi är dessutom berättigade att spärra kortet.
5. Ändringar av villkoren för LouisCard:
Vi kommer skriftligen att meddela innehavaren av LouisCard om ändringar av eller tillägg till dessa villkor för LouisCard. De ska anses vara godkända om LouisCard-innehavaren inte invänder mot dem eller fortsätter att använda sitt LouisCard efter att ha underrättats om detta. LouisCard-innehavaren måste skicka sin invändning till oss inom en månad från det att ändringen/tillägget har meddelats; samtidigt kommer innehavarens LouisCard att bli ogiltigt. Dessutom förbehåller vi oss rätten att avbryta eller ändra alla tjänster som är kopplade till LouisCard efter att vi har meddelat LouisCard-innehavaren om detta.
6. Ansöka om LouisCard:
Vid ansökan om LouisCard ger den sökande sitt samtycke till att vi använder hans/hennes uppgifter för reklamändamål. Uppgifterna stannar hos Louis och kommer varken att säljas eller hyras ut. Återkallelse av samtycke till reklamutskick kan ske när som helst via de enskilda reklammedierna eller via e-post till service@louis.de utan att skäl behöver anges.
7. Uppgiftsskydd:
Vi lagrar de uppgifter som krävs för att tillhandahålla och fakturera samtliga LouisCard-tjänster. Alla personuppgifter kommer naturligtvis att behandlas konfidentiellt. Vi behandlar personliga kunduppgifter för att kunna genomföra LouisCards kundprogram. Det handlar om frivilliga personliga meddelanden (artikel 6.1 (f) i GDPR), kontaktuppgifter som krävs för deltagande (uppgifter markerade som obligatoriska fält*) och valfria uppgifter i ansökan om LouisCard (artikel 6.1 (a) i GDPR). LouisCard-innehavaren har rätt att när som helst och utan angivande av skäl invända mot att hans/hennes uppgifter används för reklamändamål eller marknads- och opinionsundersökningar.
Status 10/2024