BMW MOTORCYKEL MÄRKET-
MODELL-TEKNIK, 240 S.
Viktiga upplysningar
BMW MOTORCYKEL MÄRKET- MODELL-TEKNIK, 240 S.
Innovation som märkesprofilering: BMW-motorcyklar från nästan 100 år
Varje motorcykelfantast känner till den lika eleganta som sportiga BMW R 69 S från 1960-talet, R 90 S i den moderna färgen orange från 1970-talet eller R 80 G/S, som underbyggde dess sportiga anspråk med en Dakar-seger. Motorcykeljättarna från BMW har alltid präglats av innovativa idéer och attraktiv design.
I denna omfattande och överdådigt illustrerade bok, producerad med officiellt stöd av BMW, berättar Zef Enault och Michael Levivier den fascinerande historien om Tysklands enda motorcykeltillverkare av stora volymer. Som motorcykeljournalister med mångårig erfarenhet och bensin som rinner genom deras ådror ägnar de sig åt kända och okända kapitel i BMWs historia och hedrar modellerna från nästan 100 år. Alla märkeshöjdpunkter från den första BMW-motorcykeln till idag: med alla tekniska data och sorterade i kronologisk ordning
Redan innan BMW växte fram som biltillverkare började företaget 1923 med tillverkningen av motorcyklar. Inte ens två världskrig och temporära turbulenser kunde skada varumärket. Även den första modellen, R 32, hade den stildefinierande tvåcylindriga boxern med kardandrift – en unik princip som än idag finns i maskiner från BMW-tillverkning. Med R nineT, som BMW presenterade för att uppmärksamma motorcykeldivisionens 90-årsjubileum 2013, har tillverkaren med tillförsikt uppdaterat sin boxermotor och därmed återigen öppnat upp nya kundgrupper.
Upplev nästan 100 år av BMW-historia med oförglömliga motorcykelklassiker i denna unika volym!
- Design, teknik, livsstil: det som gjorde BMWs klassiska motorcyklar så speciella.
- Sällsynt arkivmaterial: högkvalitativa fotografier, spännande texter och bakgrundsinformation
- Originell present till motorcyklister och BMW-entusiaster!
- 240 sidor
- 300 bilder och illustrationer
- Format: 25,4 x 31,9 cm, inbunden
Till Delius Klasing Verlag artiklarna
År 1911 grundade Johannes Klasing och Konrad Delius förlaget Delius Klasing. Redan då låg fokus på specialtemata som flygning, motorbåts- och bilkörning. På grund av andra världskriget flyttades förlagets säte från Berlin till Bielefeld.
Där vågade sig den då 29-åriga sonen Konrad-Wilhelm Delius på en nystart.
Från och med 1963 utgjordes företagets ledning av bröderna Konrad-Wilhelm och Kurt Delius. Under 70- och 80-talet publicerade förlaget många special interest-tidsskrifter som idag är marknadsledande.
Dessutom utökades boksortimentet.
Under 80-talet etablerade sig softmedia-sektorn med utbud av videor och dataprogram.
1982 tillträdde fjärde generationens Konrad Delius företagsledningen. Idag arbetar omkring 220 anställda för att nå målsättningarna som har stadgats av förlaget, som tillhör branschens 20 största.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?