BROMSOK STYLEMA
STYLEMA ALUMINIUM NAT/RÖD
Viktiga upplysningar
BROMSOK STYLEMA STYLEMA ALUMINIUM NAT/RÖD
Brembo presenterar: det modernt designade bromsoket *Stylema*. Det ser ut som ett litet ”konstverk” och uppfyller samtidigt de högsta tekniska kraven. Brembo *Stylema* är mycket kompakt, har en otroligt låg vikt och är fortfarande extremt kraftfull.
TEKNIK
De estetiska egenskaperna är i perfekt harmoni med teknologier av högsta standard.
Jämfört med tidigare bromsok har Stylema® gjorts torrare runt kolvarna och beläggen genom att minska de inre utrymmena fyllda med bromsvätska. Detta påskyndar responsbeteendet. Vikten minskas med cirka sju procent. Minskade yttermått, den lägre höjden på bromsoket och fem millimeter kortare fästskruvar säkerställer detta utan att försämra systemets styvhet. Den omdefinierades i alla viktiga komponenter med hänsyn till det ändrade arrangemanget. Så de yttre bryggorna har nu en mer direkt koppling till kolvsätena.
På grund av det ökade luftflödet i omedelbar närhet av beläggningarna kyls Stylema® ner extremt snabbt. Eftersom de permeabla ytorna runt kolvarna har förstorats och en öppning för luftutloppet skapats i mittbryggan.
DESIGN
Den välbalanserade formen skapades av kravet på att minska vikterna. Varje överflödigt gram fick gå. Exakta och väsentliga linjer kännetecknar de geometriska ytorna - på andra toppmoderna motorcyklar, där den nya Stylema® bromsok används.
De två upphöjda ribborna är både strukturella och designelement som gör att produkten ser dynamisk och robust ut och ger ett idealiskt utrymme för Brembo-loggan. Luftintaget, som ansluter till den övre ribban som ett centralt element, gör att bromsokets design framstår som ännu mer aggressivt och elegant tack vare de två kanterna.
NAME
Stylema®: en naturlig och spontan sammansmältning av de två termerna Stilema (italienska för ”stilelementets upphovsman” och stil.
Produktens speciella egenskaper är baserade på den ”stilen” som finns i den, vilket avser hastighet och prestanda, ren känsla och teknik. De är helt i linje med den framtidsinriktade karaktären.
Tekniska data:
- Bromskolvdiameter
- : 30 mm
- Material: aluminium
- Bromsvätska: DOT 4
- Utan bromsbelägg
- Olika färgvarianter
Lista över passande motorcyklar
More than brakes!
För ungefär 50 år sedan började det italienska företaget först att producera bromsskivor för bilar. Därefter kom andra bromskomponenter som bromsok och bromspumpar. 1972 utrustade Brembo för första gången bromsar till ursprungsutrustningen för Moto Guzzi. Sedan 1975 bromsar F1-Ferrari med teknik från Brembo. Idag är Brembo OEM-partner för bland annat BMW, KTM, Harley-Davidson, Ducati och MV Agusta. Motorcykelsportscenen domineras av Brembo sedan flera år: över 20 VM-titlar i både MotoGP och Superbike-VM är ett tydligt bevis för överlägsenheten hos tekniken från Brembo. Och anledningen till framgångshistorien? Passion för racing, viljan att alltid vara först, många noggranna utvecklingsaktiviteter samt skoningslöst höga krav på material- och produktionskvalitet.
Made in Italy
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?