Motorräder
130 ÅRS HISTORIA, 320S
Viktiga upplysningar
Motorräder 130 ÅRS HISTORIA, 320S
Från tidiga framgångar till stängningen av motorcykelfabrikerna och den framgångsrika comebacken har det brittiska kultmärket Triumph klarat sig igenom alla upp- och nedgångar. Efter att det grundades 1886 lade segrar i det legendariska motorcykelloppet ”Tourist Trophy” och modeller som Bonneville som presenterades 1959 grunden för Triumphs världsberömmelse, som nådde sin tillfälliga höjdpunkt på 1950- och 60-talen. 1983 ledde en felaktig företagspolicy till ett temporärt slut. Men efter konkursen tog man revansch och det med råge: 1990 återvände Triumph med John Bloor vid rodret. Motorcykelfans blev inte besvikna: Nya modeller som Street Triple, Daytona, Tiger och naturligtvis nylanseringen av Bonneville väckte entusiastiska reaktioner, vilket också återspeglades i försäljningssiffrorna.
I detta omfattande och rikligt illustrerade verk berättar författarna den fascinerande historien om Englands mest kända motorcykeltillverkare:
30 år av motorcykelhistoria: alla märkeshöjdpunkter med tekniska data
vackert illustrerad;
skriven på ett kompetent och informativt sätt Bakgrundsinformation om design, teknik och
livsstil En titt bakom kulisserna: hur brittiska cyklar blev kult Triumph öppnade upp arkiven för denna bok och stöttade motorcykeljournalisterna Zef Enault och Michael Levivier i deras forskning. De fick tillgång till tidigare opublicerade bilder och dokument om design- och utvecklingshistorien för de legendariska Triumph-motorcyklarna som aldrig tidigare varit tillgängliga. Denna blick bakom kulisserna och författarnas entusiasm gör boken till en speciell gåva för alla fans av brittiska motorcyklar!
- Inbunden med skyddande omslag
- 240 sidor
- Format: 25,4 x 31,3 cm
- 290 foton och illustrationer
Till Delius Klasing Verlag artiklarna
År 1911 grundade Johannes Klasing och Konrad Delius förlaget Delius Klasing. Redan då låg fokus på specialtemata som flygning, motorbåts- och bilkörning. På grund av andra världskriget flyttades förlagets säte från Berlin till Bielefeld.Där vågade sig den då 29-åriga sonen Konrad-Wilhelm Delius på en nystart.
Från och med 1963 utgjordes företagets ledning av bröderna Konrad-Wilhelm och Kurt Delius. Under 70- och 80-talet publicerade förlaget många special interest-tidsskrifter som idag är marknadsledande.
Dessutom utökades boksortimentet.
Under 80-talet etablerade sig softmedia-sektorn med utbud av videor och dataprogram.
1982 tillträdde fjärde generationens Konrad Delius företagsledningen. Idag arbetar omkring 220 anställda för att nå målsättningarna som har stadgats av förlaget, som tillhör branschens 20 största.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?