ILMBERGER STÄNKSKÄRM
STREETFIGHTER V4 20-
Viktiga upplysningar
ILMBERGER STÄNKSKÄRM STREETFIGHTER V4 20-
De perfekt passande bakhjulsskydden i kolfiber från Ilmberger Carbonparts är tillverkade av 100 % kolfiber och tillverkas uteslutande i autoklaver. Varje tillbehör har en klar, TÜV-certifierad plastbeläggning och levereras med en ABE-licens.
- Längden på bakhjulsskyddet har valts så att inte bara nedsmutsningen av motorcykeln förbättras, utan även ditt fjäderben får lindring från stenskott, smuts och "sandblästring". I synnerhet livslängden för fjäderbenets tätningar och kolvstång ökar avsevärt med en effektiv bakhjulskåpa.
- Den speciella formen på bakhjulskåpan minskar avsevärt mängden smuts på motorcykeln från bakhjulet. Formen på kåpan väljs för varje modell så att standardchassi- eller däckvarianter beaktas. Kolfiberdelen tillverkades helt av prepregmaterial i en autoklav i enlighet med de senaste riktlinjerna och belades sedan, som vi brukar, med en klar plastbeläggning för att skydda den mot miljöpåverkan.
- Denna plastbeläggning är vida överlägsen den vanliga klarlackbeläggningen när det gäller skydd, reptålighet och hållbarhet. Men lackeringen ger inte bara tekniska poäng, den framhäver också tydligt den tredimensionella effekten av kolfiberstrukturen.
- Hjulkapslarna levereras monteringsfärdiga med alla nödvändiga monteringsdelar och ABE-godkända för Tyskland.
Observera:
- Eftersom denna produkt har laminerats för hand från kolfibermattor är materialstrukturen under den släta ytan inte alltid 100% konsekvent på vissa ställen, men detta är ett bevis på att produkten är tillverkad av äkta kolfiber.
Carbonparts
Det var Julius Ilmbergers speciella ambition och perfektionism som ledde till tillverkningen av de första carbon-komponenterna i slutet på 80-talet – som förvisso var avsedda för hans eget racefordon. Komponenterna fick en sådan stor framgång att Ilmberger 1990 grundade firman vid namn Ilmberger Carbonparts. Nuförtiden är Ilmberger inte bara välkänt inom racesporten. Den enastående produktionen och passningen övertygar allt flera ”normala” motorcykelförare – för att inte tala om viktreduceringen och det tuffa utseendet.
Det tyska ”typgodkännandet (ABE)” tillåter användning av relevanta tillbehör på de fordonsmodeller som anges i häftet med certifikatet. Detta häfte måste man ha med sig vid körning och ska på begäran uppvisas vid en trafikkontroll eller i samband med huvudbesiktningen (HU).
Tillbehör med typgodkännande behöver inte registreras i fordonshandlingarna. Men om du inte alltid vill ha med dig expertutlåtandet kan du till exempel låta TÜV utföra en registrering (mot en avgift).
Om tillbehöret ska användas på ett fordon som inte är listat i typgodkännandet krävs ett individuellt godkännande.
Reglerna i andra länder kan eventuellt avvika. Innan du beställer en produkt, se till att den även kan användas i vägtrafiken i din region respektive i ditt land.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?