LOUIS SADELPU.GLASF.PLAST
UTAN SITTPANNA TYP 04
Viktiga upplysningar
LOUIS SADELPU.GLASF.PLAST UTAN SITTPANNA TYP 04
Louis Cafe Racer sadlar typ 04:
Inte bara för klassik- och oldie-älskare, även hippa customizers, bakgårds-motorcykelbyggare och t.o.m. gamla fighter-fans har upptäckt den: det slimmade, oldschool, elegant-dynamiska Cafe Racer-utseendet! Stilbildande för en Cafe Racer är, utöver den låga fronten, alltid de avrundade Solo-tävlingssadlarna från 1960-talet.
Om du bygger en oldie stilrent som Racer eller ge din new-school en Vintage-Touch, som är så populär för tillfället, så erbjuder vi en hel palett av Solo-sadlar i olika former. Alla sadlar är handlaminerade av glasfiberplast, slätt gelade och mycket måttriktiga. Stoppningsplattorna går att beställa en och en och kan t.ex. fästas på sadeln med kardborrband. Hardcore-rider tejpar en mossgummidyna direkt på sätet. Under alla omständigheter måste fästet på ramen lösas individuellt. Välj den passande Cafe Racer-sadeln till det bakre partiet på ramen och tankformen på din motorcykel – exakta måttangivelser till de olika varianterna hittar du vid produktbilderna! Den bakre delen levereras alltid naken utan monteringsmaterial eller stoppning.
Tysk TÜV-registrering:
Cafe Racer-sadlar levereras utan komponentgodkännande för enskild besiktning i fordonsdokumenten. Avtala alltid detaljerna för en sådan besiktning med din besiktningsmyndighet innan du bygger om. Då fordonets bakre ram behöver kortas eller ändras ska du alltid stämma av det med besiktningspersonen. Registreringen görs normalt med en ändring av antalet säten till 1 på motorcykeln i fordonsdokumenten.
Sadelstoppning:
Om du vill stoppa sadeln med vanlig, läder- eller konstgjord läder-stoppning kan du vid behov använda stoppningsplattan som grund (se ”passande artikel”), så att du alltid kan fästa den bakre delen med skruvar på fordonsramen. Om du vill stoppa sadeln själv kan du t.ex. använda bindskummet Best.nr 10008653 i vårt sortiment och överdragsmaterialet 10008632 /10008650.
Lackering:
Sadeln levereras gelad men olackerad och kan lackeras med alla vanliga fordonslacker som finns i handeln.
Allt började i en liten motorcykelverkstad i Hamburg. Från det stadiet utvecklades Louis till det största handelsföretaget för motorcyklar och fritid i Europa. Och även 75 år senare finns glöden kvar hos Louis, glöden för allt som handlar om motorcyklar.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?