MRA-originalvindruta
Lätt tonad: rökfärgad, med typg.
Viktiga upplysningar
MRA-originalvindruta Lätt tonad: rökfärgad, med typg.
Det krävs inte mycket för att motorcykelns original-vindruta ska förstöras. En felbehandling, ett omkullvältande eller lite oaktsamhet kan räcka. Som tur är finns dessa MRA-vindrutor i originalmodeller. De kan bytas på nolltid och skadan kan glömmas direkt – ofta till ett mycket lägre pris än motsvarande reservdel från motorcykeltillverkaren
Vindrutorna är färdiga att monteras på seriekarosser och levereras med kantband, med typgodkännande giltigt för Tyskland.
Formen och storleken motsvarar i högsta möjliga mån den ursprungliga vindrutan.
Eftersom modellen har typgodkännande för Tyskland behöver uppgifter inte anges i fordonets registreringsbevis.
Färg: Lätt tonad, ”rökfärgad”
Information:
BMW F650/F650 ST 1997–2007: Vindrutan är inte lämplig för modeller med manuell växel och Stradastyre!
Information vid beställningar utanför Tyskland:
Informera dig innan beställning om gällande rättsliga bestämmelser rörande användning av en sådan vindruta på ditt fordon i landet där du bor.
Motorcykelvindrutor
Vad har racerförare som Max Biaggi, Loris Capirossi, Carlos Checa och Andrew Pitt gemensamt? Deras vinnarmaskiner var utrustade med vindrutor från MRA. Det tyska företaget har nämligen rötter i racingsporten. Till en början producerade MRA även beklädnader och sadelpucklar, men specialiserade sig mot slutet av 80-talet uteslutande på utveckling och produktion av motorcykelvindrutor. De så kallade ”Double-Bubble-vindrutorna”, som nästan alla racerförare använder idag, utvecklades av MRA. Men även touringförare får prov på MRA-ingenjörernas kunskap och kreativitet. Det senaste exemplet: ”X-creen”. Ingen spoilerruta har någonsin kunnat ställas in på ett lika alternativrikt och personligt sätt. Innovation och kvalitet från Tyskland – det är MRA.
Det tyska ”typgodkännandet (ABE)” tillåter användning av relevanta tillbehör på de fordonsmodeller som anges i häftet med certifikatet. Detta häfte måste man ha med sig vid körning och ska på begäran uppvisas vid en trafikkontroll eller i samband med huvudbesiktningen (HU).
Tillbehör med typgodkännande behöver inte registreras i fordonshandlingarna. Men om du inte alltid vill ha med dig expertutlåtandet kan du till exempel låta TÜV utföra en registrering (mot en avgift).
Om tillbehöret ska användas på ett fordon som inte är listat i typgodkännandet krävs ett individuellt godkännande.
Reglerna i andra länder kan eventuellt avvika. Innan du beställer en produkt, se till att den även kan användas i vägtrafiken i din region respektive i ditt land.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?