MRA VARIO-SPOILER VSA-C
FÖRHÖJ. F. VINDR, TONAD
Viktiga upplysningar
Vindskärm-vindruta för eftermontering på motorcyklar i kombination med original- eller MRA/Touratech-vindskärmar i ett stycke
MRA VARIO-SPOILER VSA-C FÖRHÖJ. F. VINDR, TONAD
Är din vindruta lite för kort för motorcykeln? Upplever du mycket turbulens bakom vindrutan under körningen och störs av höga vindljud? Då är Vario-Spoiler-upphöjningen *VSA* från MRA precis rätt för dig. Denna spoiler monteras i efterhand på den befintliga vindrutan (OEM och MRA) och kan justeras manuellt i sju lägen. Tillgänglig i två modeller med typgodkännande för Tyskland för diverse motorcykelmodeller.
Den extra spoilern kläms eller skruvas fast och ändrar luftströmmen. Resultatet är makalöst: ingen mer turbulens runt hjälmen och mindre vindtryck på föraren. Körkomforten ökar avsevärt.
- klar eller rökgrå
- inklusive monteringsmaterial (klämmor och skruvar)
- använd den tillgängliga mallen för att avgöra om Variospoiler passar på din befintliga vindruta
- Bredd: 300 mm
- Höjd: 80 mm
- Hålsavstånd: 180 mm
Motorcykelvindrutor
Vad har racerförare som Max Biaggi, Loris Capirossi, Carlos Checa och Andrew Pitt gemensamt? Deras vinnarmaskiner var utrustade med vindrutor från MRA. Det tyska företaget har nämligen rötter i racingsporten. Till en början producerade MRA även beklädnader och sadelpucklar, men specialiserade sig mot slutet av 80-talet uteslutande på utveckling och produktion av motorcykelvindrutor. De så kallade ”Double-Bubble-vindrutorna”, som nästan alla racerförare använder idag, utvecklades av MRA. Men även touringförare får prov på MRA-ingenjörernas kunskap och kreativitet. Det senaste exemplet: ”X-creen”. Ingen spoilerruta har någonsin kunnat ställas in på ett lika alternativrikt och personligt sätt. Innovation och kvalitet från Tyskland – det är MRA.
Det tyska ”typgodkännandet (ABE)” tillåter användning av relevanta tillbehör på de fordonsmodeller som anges i häftet med certifikatet. Detta häfte måste man ha med sig vid körning och ska på begäran uppvisas vid en trafikkontroll eller i samband med huvudbesiktningen (HU).
Tillbehör med typgodkännande behöver inte registreras i fordonshandlingarna. Men om du inte alltid vill ha med dig expertutlåtandet kan du till exempel låta TÜV utföra en registrering (mot en avgift).
Om tillbehöret ska användas på ett fordon som inte är listat i typgodkännandet krävs ett individuellt godkännande.
Reglerna i andra länder kan eventuellt avvika. Innan du beställer en produkt, se till att den även kan användas i vägtrafiken i din region respektive i ditt land.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?