RFX PRO2 STARTHJÄLP
Viktiga upplysningar
RFX PRO2 STARTHJÄLP
Med RaceFX *Pro2 starthjälp* eller ”startkroken” kan du få en liten fördel under startfasen vid ett lopp. Du låser din gaffel i det nedre området med den lilla delen, lämnar den djupt intryckt för att förskjuta vikten till framhjulet och uppnå en lägre tyngdpunkt. Detta förhindrar att ditt framhjul greppar marken när du startar och att du förlorar värdefull tid. Att påbörja loppet med ett akrobatiskt inslag är trots allt bara roligt för åskådarna. Du uppnår optimal dragkraft.
Så fort fjädringsgaffeln trycks ihop för första gången i slutet av startsträckan släpper låset omedelbart och gaffeln fungerar normalt igen. Man skruvar fast den ringformade delen i gaffelbenet, låset i gaffelskyddet.
Denna *Pro2*-version med två knappar låter föraren göra olika inställningar. Tack vare den speciella fräsningen av en speciell ventillyftare finns det mer spelrum för att låsa in nya KTM-modeller. Dessutom förhindrar utformningen av klafförslutningen att den fastnar på den bakre delen av
gaffelskyddet. Låsets djupa profil förhindrar för tidig frigöring vid korsning av startgrinden.
Knappdel
- Design med två knappar gör att föraren kan välja olika inställningar
- Ger mer räckvidd för att säkerställa maximalt fäste
- Låg profil, endast 20 g tyngre än versionen med en enkel knapp Race FX *Pro*
- med fyra bultar för mer säkerhet
- CNC-bearbetad av aluminium , hårdanodiserad
- lack av flyg- och rymdkvalitet, snyggt
- utseende och långvarig hållbarhet
- Låsdel med två bultar säkerställer att gaffelskyddet inte hindras
- Djupare låsprofil säkerställer maximalt grepp
- Bekväm installation tack vare gångjärnsdesign
- CNC-bearbetad aluminiumkonstruktion av flyg- och rymdkvalitet Hårdanodiserad
- färg
- Laseretsad RFX-hårdvarulogga
- Testad av brittiska toppracingteam
This product can be used for many vehicle types, but does not have an EC type approval (E-mark), ABE, TÜV certificate or other type approval and approval marks. They are therefore not approved for use in road traffic within the scope of the German StVZO. They may only be fitted and used on the vehicle for racing, competition or show purposes (classic cars, collectors, etc.). Before they can be used on the road, they must be individually approved by your TÜV test center. We cannot guarantee whether such individual approval is possible. Please also note our information on the relevant approval regulations (Section III), e.g. in our General Terms and Conditions (GTC), also for use outside Germany.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?