Storm Gp Exhausts
stainless steel
Viktiga upplysningar
Storm Gp Exhausts stainless steel
Storm-avgassystemen är baserade på kunskapen från den välkända italienska tillverkaren av sportavgasrör MIVV. De erbjuder det populära, klassiska Moto GP-utseendet och det typiska sportiga ljudet, i kombination med den robusta hållbarheten som ett yttre hölje av rostfritt stål har.
Ljuddämparna är av hög kvalitet och har också homologerats för talrika äldre motorcykelmodeller. Med den nitade dB-dämparen har de försetts med ett E-godkännandemärke. Made in Italy.
För ytterligare information om registrering och produktvård, se ”Dokument”.
Anmärkningar:
Slip-on system: den bakre ljuddämparen levereras med ett adapterrör till grenröret
Bolt-on system: den bakre ljuddämparen skruvas direkt på original grenrörsflänsen (utan adapterrör)
Komplett avgassystem (K/A): komplett avgassystem bestående av grenrörssystem med bakre ljuddämpare
- På fordonen som markerats med (*) behålls originalkatalysatorn. För alla andra fordon bortfaller originalkatalysatorn.
Den italienska tillverkaren av avgasrör för motorcyklar, MIVV, är bland Europas ledande producenter inom branschen. MIVV är aktiva som OEM-partner för bland annat Yamaha, Ducati och Moto Guzzi och tillverkar även tillbehörsanordningar för många aktuella motorcykelmodeller. MIVV-anordningarna baserar direkt på upptäckter från tävlingssammanhang: sedan flera år samarbetar MIVV med Repsol-Honda i MotoGP. Den utomordentliga designen och inte minst det gåshudsorsakande och omisskännliga ljudet är typiskt italienska. På senare tid har just ljudet bidragit enormt till varumärkets uppskattning på marknaden.
This certification mark is the sole proof of legality stipulated by law, i.e. no written report or entry in the vehicle documents by a TÜV (German Technical Inspection Association) test centre is required. However, when it comes to installing accessories, the relevant guidelines of the Road Traffic Licensing Regulations (StvZO) must always be observed.
At a roadside check or a TÜV vehicle inspection, the registered keeper is only required to show the "E" mark. It is then up to the official in charge whether to check the mark with the Federal Motor Transport Authority (KBA) in Flensburg (or equivalent type approval authority in other countries), which is able to decode all certification marks.
.
MAINTENANCE:
Stainless steel should be cleaned regularly like all other materials, especially after exposure to salty air (near the coast), and also at regular intervals.
Water can easily collect in corners, edges and screw connections, resulting in corrosion. So careful cleaning is important, and if necessary screws should be undone in order to clean the parts thoroughly.
Do not leave rusty steel parts against stainless steel to avoid the rust "contamination".
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?