VESPA GT,GTS,GTV 125–300
SKOTER AUT., FR.O.M. 2003
Viktiga upplysningar
VESPA GT,GTS,GTV 125–300 SKOTER AUT., FR.O.M. 2003
Vespa GT, GTS, GTV skoter med automatisk växellåda
Alla fyrtaktare 125 till 300 cm3 fr.o.m. 2003
- Vespa-modellerna som tillverkas sedan 2003 med fyrventils-fyrtaktsmotor, vätskekylning, bensininsprutning (fr.o.m. GTS) och reglerad katalysator (fr.o.m. GTS) är stora försäljningsframgångar. De är på samma tekniska nivå som moderna motorcyklar och bilar och är överlägsna de gamla tvåtaktsvesporna i fråga om köregenskaper, avgasteknik, effekt och underhållsvänlighet. På grund av den låga förbrukningen är de dessutom billiga i drift och mycket mer miljövänliga med mindre koldioxidutsläpp än tvåtaktarna. Trots det så ser den nya Vespan nästan lika nostalgisk ut som den gamla.
- Chassitekniskt är den nya generationen identisk: Stålplåtskaross, skivbromsar fram och bak, utdragen svängarm med fjäderben fram, två fjäderben bak.
- 152 sidor, 331 bilder, därav 100 i färg, 53 ritningar, kopplingsscheman i färg, format 14,8 x 21 cm,
Boken (på tyska) tar upp följande modeller:
- GT-modellerna från 2003 enligt Euro 2 (GT 125, GT 200) som först endast tillverkades med förgasare och oreglerad katalysator
- GT- och GTS-modellerna fr.o.m. 2005 enligt Euro 3, också med förgasarteknik (GT 125, GTS 125, GTV 125)
- GTS-modellerna fr.o.m. 2005 med elektroniskt reglerad bensininsprutning och reglerad trevägskatalysator (GTS 250 i.e., fr.o.m. 2008 GTS Super 300 i.e., fr.o.m. 2009 GTS Super 125 i.e.)
- Precis som i övriga serien beskrivs all teknik hos de presenterade fordonen, dessutom finns det massor av tips för underhåll och reparation. Begränsningar gäller ingrepp på tänd- och insprutningselektroniken: Det här arbetet måste utföras av en utbildad mekaniker med speciella mätinstrument.
En omfattande illustrerad modellöversikt är pricken över i:et.
Lista över passande motorcyklar
Till Delius Klasing Verlag artiklarna
År 1911 grundade Johannes Klasing och Konrad Delius förlaget Delius Klasing. Redan då låg fokus på specialtemata som flygning, motorbåts- och bilkörning. På grund av andra världskriget flyttades förlagets säte från Berlin till Bielefeld.
Där vågade sig den då 29-åriga sonen Konrad-Wilhelm Delius på en nystart.
Från och med 1963 utgjordes företagets ledning av bröderna Konrad-Wilhelm och Kurt Delius. Under 70- och 80-talet publicerade förlaget många special interest-tidsskrifter som idag är marknadsledande.
Dessutom utökades boksortimentet.
Under 80-talet etablerade sig softmedia-sektorn med utbud av videor och dataprogram.
1982 tillträdde fjärde generationens Konrad Delius företagsledningen. Idag arbetar omkring 220 anställda för att nå målsättningarna som har stadgats av förlaget, som tillhör branschens 20 största.
För att säkerställa att din sakliga och sanningsenliga erfarenhetsrapport är till stor nytta för alla läsare, ber vi dig att beakta följande regler.
- Betygsätt endast produkter som du personligen har använt för det avsedda ändamålet.
- Motivera din positiva och negativa kritik. Endast på detta sätt kan andra kunder dra nytta av bedömningen och vi kan vid behov förbättra produkten.
- Kopiera inga innehåll som redan har publicerats någon annanstans. Det är din personliga erfarenhet som räknas här.
- Uppgiftsskydd: Skriv inte dina egna eller tredje parts adresser, telefonnummer, webbadresser eller namn på tredje parter (personer eller företag) i din bedömning.
- Jämför inte din produktbedömning med produktsortiment från tredje part. Oavsett om du bedömer dessa positivt eller negativt, skulle du eller vi som operatör av denna webbutik bryta mot konkurrenslagstiftningen.
Rent spel: Följ dessa regler så att vi inte behöver förkorta din bedömning eller ta bort den helt.
Ditt produktbetyg har sparats. Det kommer att visas om några minuter
Vill du verkligen avbryta ditt inlägg?